2010. február 10., szerda

Egy postai küldemény története...

Első körben megkérek mindenkit, hogy SOHA NE RENDELJEN SEMMIT KÜLFÖLDRŐL, AMI 45 EURO FÖLÖTT VAN, MERT NAGYON MEGSZOPJA!!!!!!!

Tegnap este megjött az "értéknyilatkozat" a Sony fejemről, ami már ott pihen a Postánál, így ma reggel az Orczy téren kezdtem a napot. Gondoltam max 20 perc alatt megoldom a dolgot, és direkt úgy fordultam, hogy vettem fel pénzt.

A helyszínen a szimpatikus portás bácsi eligazított, hogy fáradjak a 2. emelet 5. ablakhoz. Lift, séta, ablak megvan. 15 perc (!!!) várakozás után egy hölgy arra tévedt, és megkérdezte mit szeretnék. Mondtam neki, hogy egy kis figyelmet, és utána egy csomagot, aminek ez és ez a száma. Ez neki nem jó, mert neki egy másik szám kell, majd fordult volna el. Velem nem tolsz ki, gyors telefon, és már tudtam is az áhított számot. OK, megvan a papirom, de hol a számla? Hahahahaha...számla? Akkor akármi, ami a termék árát igazolja. Odaadtam a kinyomtatott levelet (amit bárki, aki egy kicsit ért a PC-khez, akármikor megcsinál). OK, akkor fáradjak az 1-es ablakhoz. Ott egy uriember átvette a papirokat, és kérte az utalásról a bankszámlakivonantot (???). Mondom, az nincs nálam, mert én azt az infót kaptam, hogy kérjek egy "nyilatkozatot" az eladótól, amit avval a lendülettel oda is adtam. Kérdés: ennyit fizettem érte? Mondom, ennyit, plusz a postaköltség. Az mennyi, kérdezte. Mondom ennyi, és ennyi. Jó, akkor azt írjam rá a papirra. Na itt volt az első felháborodásom, hogy miért is kell nekem a szállítási költségre ÁFÁt, és VÁMot fizetnem???? Erre korusban elmondták a vonatkozó törvényt. Szép, basszák meg! Mindegy, nem tudok mit tenni, ki kell fizetnem. Mennyi? Ó, azt ő nem tudja, erre ad egy rakat papírt, hogy menjek bal oldalt az utolsó ablakhoz, és kérjek kalkulációt. (MIVAN????) Odafáradtam. Alig 10 perc után a hölgy megcsinálta a kalkulációt, végösszeg 12ezer valamennyi...nem is vészes. Viszem vissza a papírt a fószernek, aki valamit nem értett, és elkezdett vadúl keresgélni. Rákérdeztem, hogy mi a bibi? Kiderült, hogy a hölgy rosszul számolt, és újra kell számolni, csak nem tudják, hogy ennek a készüléknek mi a vámtarifa azonosítója. Kérdem én, ha ő is ki tudja számolni, akkor mi a rákért mentem el egy másik helyre kiszámoltatni????? Utána elmagyaráztam, hogy autórádióként keressék, mert ez az, csak tud DVDt is lejátszani. (Láttam, hogy ennél a résznél nagyon erőset mondtam, mert ezt nehezen dolgozták fel!). Megtalálták, siker. Számolgat, és látom, hogy egy összeg rendszeresen visszatér. 55ezer valamennyi...
"- Elnézést, az az 55ezer valamennyi az micsoda?
- Az a 260 dollár átszámolva.
- Milyen árfolyamon, már ne haragudjon????? Nekem ez 51500HUF volt!
- Lehet, de nekik átlagot kell számolni, amit kapnak minden héten."

Gratulálok, megint elmehettek husszú tömött sorokban az anyátokba.
Számolgatás, eredmény...20880HUF

MIFASZ???? Mindegy, lenyelem, mert nem tudok mást csinálni! Megkérdezem, hogy akkor ennyi a vége, mert nincs nálam ennyi, így keresnem kell egy autómatát is. Mondta az úr, hogy ennyi, és szemben van egy autómata, és utána menjek ez 5-ös ablakhoz. Volksbank, alsó hangon 300pénz, hogy vegyek fel zsetont. Király!

Vissza 5-ös ablak, hölgy papirok elvesz, és közli, hogy fáradjak az utolsó elötti ablakhoz, ahol majd fizetni is kell. MIVAN??? Most vagyok az 20. ablaknál, meddig kell még mászkálnom?
Nagyon kedves hölgy fogad az ablaknál, majd 8-10perc után egy csomag jelenik meg, majd szólít. Személyi elkér, átad, majd közli a hölgy, hogy akkor 22280HUF. És ami ez után jött, azt szintén idézném (mint azt tudjuk a NAGYBETÜK használata írásban hangos beszédet, üvöltést jelent):
"-TESSÉK???
- 22280 lesz...
- ÉS KEDVES ASSZONYOM, ELÁRÚLNÁ NEKEM HOGY LETT A 20880-BÓL 22280?
- 20880 plusz 1400HUF kezelési költség...
- ÉS A KURVA ISTEN FASZÁÉRT NEM LEHETETT EZT AZ ELŐZŐ 8 ABLAKNÁL KÖZÖLNI, HOGY NE KELLJEN MEGINT ÁTMÁSZNOM AZ AUTÓMATÁHOZ, ÉS KISEBB VAGYONÉRT MEGINT PÉNZT FELVENNEM????? MINDJÁRT JÖVÖK!!!!!!"

Kifele menet azért beugrottam a vámtiszthez, aki nem tudta feldolgozni az autórádió, és a DVD egy mondatban való használatát, és igen szerényen jeleztem felé, hogy:
"- BOCSÁNAT, CSAK EGY JAVASLAT: HA VALAKI LEGKÖZELEBB ÉRDEKLŐDIK BANKAUTÓMATA IRÁNT, AKKOR LEGYEN KEDVES MONDANI, HOGY VAN KEZELÉSI KÖLTSÉG IS, HOGY NE KELLJEN AZ EMBERNEK 2X FORDÚLNIA, PLÁNE, HOGY 2X RÁKÉRDEZTEM, HOGY A PAPÍRON LÁTHATÓ ÖSSZEG A FIZETENDŐ VÉGÖSSZEG-E!!!!!"

Tehát megint bank, 2000HUF felvesz, vissza megy, kifizet, csomag átvesz, elköszön.

Összegezve: elment a napomból 1,5 óra, és kiperkáltam ~23000HUF-t egy olyan termékért, amit 51500HUF-ért vettem. ROHADJÁL MEG MAGYAR ÁLLAM!!!!!!

Megoldás: Ha bármit vesztek kintről irassátok rá a feladóval, hogy GIFT, és hogy az ára 40 EUR, vagy 20, vagy 23,5, csak 45 alatt legyen! Az állam sokat akar markolni, de keveset fog fogni! :)
Ha nem lettem volna ilyen rohadt becsületes, akkor simán megúszom ezt a 23000HUF-t, és ilyenkor kicsit megértem, hogy miért mondják, hogy itthon csak akkor tudsz megélni, ha lopsz, csalsz, hazudsz.

A kocsiban azért kibontottam a csomagot, hogy nem egy téglát kaptam-e ~75 pénzért...és láss csodát, a csomagban nem az van amit rendeltem. Nem az áhított Sony MEX-DV1500U van...

...hanem a legújjabb Sony MEX-DV1600U, amit itthon még a Sony mintaboltban sem láttak, és majd csak Március vége, Április közepe -vége felé lesz elérhető.
És nekem ilyen jött...rákérdeztem az faszinál, aki küldte, hogy ez mi, amire csak azt a választ kaptam, hogy közben megjött ez, gondolta ennek jobban örülnék, reméli nem haragszom! :)

Haragszom-e??? Enyém Magyarország első ilyen fejegysége....haragszom-e! Persze, hogy nem!
Mivel sehol a neten nincs róla fent normális fénykép, így a következő postban felrakok pár képet, meg némi leírást róla... Megosztás

Nincsenek megjegyzések: